رواية حب بعد عداوة الفصل السابع 7 بقلم دنيا محمد


 رواية حب بعد عداوة الفصل السابع 7 بقلم دنيا محمد


رواية.. حب بعد عداوة..  

7..(صلوا علي النبي وسلمو تسليما ❤).. 

ونسمة ماسكة السك'ينة وعايزة تق'تل سارة يوسف بيشد السكي'نة من ايد امه بس وهو بيشدها جر'حت ايديه بيها جامد 

سارة بصريخ:  يووسف 

محمود شد نسمة وضر'بها ب القلم:  انا بكرهك ومشوفتش حد زيك ف بجاحتك. وقرفك وزقها  وقعت علي اللرض ويوسف كانت ايديه وجعاه جدا وسارة جريت تحيب علبة الاسعاف الاولية وبدأت تعقم الجرح وتربطهولة بشاش 

يوسف بعد ما خلص قام وقال لامه بكره 

_ انتي بتعملي كل ده لي لي بتكرهيها كده عملتلك اي؟ 

نسمة بغل: عشان انا اتعمل كده فيا وهي عايزة تاخد كل فلوسك انت مش فاهم حاجه 

يوسف بقرف:  كل الي اقدر اقولهولك انك مريضة عشان خصل فيكي كده زمان آثر فيكي 





نسمة بزعيق: محدش شاف المر غيري كانت تبقي مرات اخويا مشغلاني خدامة عندها وتفضل تضر'ب فيا وتذلني وجه يوم واتعلمت وقتل'تها ومحدش عرف انها اتقت'لت هما مفكرين انا هربت او ماتت مو'تة ربنا لاكن لاء انا الي سلطت عليها ناس تقت'لها واخويا ميعرفش حاجة من دي طبعا 

نسمة اكملت بحقد:  ع قد ما كنت بحب نور جدا ف انا كنت هقتل'ها لانك مدلعها ومعايشها ملكة بس للاسف وهي بتولد قمر ما'تت ف ربنا الي خلصها مني. 

يوسف سامع كل ده ونزلت عليه صدمة خلتو ميعرفش يتكلم بسبب جرايم امه واتاكد انها مريضة نفسية 

نسمة بكره ونظرت ل سارة:  ودي برضو نهايتها علي ايدي ومحدش هيمنعني اني اقت'لها انا بكرهك ي سارة وهقت'لك زي الي فاتو ولو حكمت اني اتحبس فيكي هعمل كده برضو 

يوسف اتكلم بدموع:  انا مش مصدق اني اتربيت مع كل الحقد والانانية الي فيكي دي كلها انتي ازاي كده 

ازاي جالك قلب تقت'لي مرات اخوكي.. لا وكمان كنتي ناوية تقت'لي مراتي وطبعا حضرتك زعلانه لانها اتوفت وهي بتولد قمر صح؟؟ 

_طب افرد بقت عايشة كنتي برضو هتحزني قلبي عليها وتخليني عايش مكسور زي دلوقتي 

يوسف بكره:  انتي مستحيل تبقي ام انتي واحدة انانية وعندك حقد ونقص كبير ونا الي هخلصو بنفسي 

وشاور لابوه يمسكها جامد 

محمود كتفها حرفيا ويوسف طلب البوليس 

وبعد معافرة انها تفلت من محمود معرفتش والشرطة جت ويوسف حكي كل حاجة واخدوها ومشيوا 

نسمة وهي ماشية:  مخلصتش هطلع وهقت'لكم كلكم 

يوسف بص عليها بخذلان وكره 





يوسف مستحملش اكتر من كده ودخل اوضته وفضل يكسر ف كل حاجة 

محمود بهدوء:  شوية وخشيله ي سارة خليكي جنبه هو محتاج ليكي 

سارة اتنهدت وهزت راسها بحاضر 

محمود مشي راح ع بيته وسارة دخلت ل يوسف لقيته قاعد ع ارض بحزن وضامم رجليه ل صدرة بحزن وكسره 

سارة قربت منه وقعدت جنبه 

سارة بحب:  يوسف انا جنبك وهفضل معاك ونا هعوضك عن كل حاجة طبعا عارفة اني مش هعرف اعوضك عن امك بس اهو بنحاول 

وشدته ل حضنها يوسف دحل ف حضنها جامد وحضنها بقوة وكان بيعيط بصوت عالي كان مشهد يخلي الواحد يعيط بجد 

عند محمود ف البيت 

دخل اوضته زلقي صورة نسمة بصلها بابتسامة مكسورة 

محمد بحزن.. ع قد ما كنت بحبك جدا وكنت فرحان لانك. ام لولادي الاثنين الي مليش غيرهم علي قد ما كرهتك اول مشوفت كل ده منك وكبريائك وغرورك والبهدلة لبنت الناس الي مع يوسف 

اتنهد ونزلت منو معة علي العمر الي كان كلو كدب 

_ خذلتيني ومش هتعرفي ترجعي قلبي تاني 

في القسم كانت نسمة قاعدة وبتتكلم بعصبية 

_ ايوة انا الي عملت كل ده ولو خرجت هخرج واعمل اكتر من كده وانتقم من ال......  مرات ابني هقت'لها لاكن انا بحب ابني ومقدرش أذيه 

الظابط بتعب:  والله شكلك مجنونة انا هجيب حد يكشف عليكي 

وب الفعل طلع عندها مرض نفسي شديد واتحولت علي مستشفي الامراض النفسية 

في يوم كانت الدنيا ليل وقمر نايمة ويوسف كان مع صحابو وسارة قعدو لوحدها 

سارة قامت لبست فستان اسود كب وفيه شفونه من البطن وحطت عطرها السحري وكانت في غاية الجمال الفستان الي بيبرز بشرتها البيضاء ولمسات الميكب الي برزت ملامحها اكتر عيونها الساحرة الجميلة شفايفها الحمراء المكتنزة الفستان الرقيق الي لونه جميل قبل الركبة بشوية وكان ستان 





وبعد شوية كانت عاملة عشاء رومانسي وضوء جميل هادئ 

ورد احمر وشموع 

سارة اتنهدت بحب:  انا حبيت يوسف ولازم اثبت ليه حبي 

وبعد شوية يوسف رجع من برة ودخل اوضته لقي المنظر المبهج الجميل ده 

يوسف بص علي سارة الي كانت في غاية الجمال وكان مبتسم علي جمالها 

سارة راحت عنده وبصتله بحب 

سارة بتغميضة عين وحب:  يوسف انا..  بحبك 

يوسف غمض عينيه وحضنها لما سمع الكلمة دي لان ب الفعل يوسف حبها جدا بكل حاجة وطبعا نور ف قلبه بس حب تلك المجنونة التي تصيبه بجلطة بجمالها 

سارة بحب:  اقعد يلا دنا عملالك حتت اكل تاكل صوابعك وراه 

يوسف قعد وكان مبتسم وبياكل وهو بيبصلها 

وبعد شوية خلصوا اكل ويوسف قال 

_ روحي اتوضي والبسي الاسدال نصلي عشان نبدأ حياتنا ببركة ربنا 

سارة راحت بخجل واتوضت ولبست ويوسف صلي بيها ركعتين وبعدها قرء دعاء الزواج وايديه علي راسها بحب 

وبعدين خلص وبصلها بحب وشالها و اصبحت سارة زوجة يوسف شرعا وقانونا 

وبقت سارة حرم يوسف رسمي 

_____________________________

خلص البارت 

(صلوا علي النبي)...

#حب_بعد_عداوة

#بقلم_دنيا_محمد


         الفصل الثامن من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا علي التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×